Z pewnością świetnie znasz się na swojej pracy i potrafisz wyczarować na głowie klienta prawdziwe arcydzieło. Czy pamiętasz jednak o innych rzeczach, które równym stopniu mogą decydować o sukcesie Twojego salonu?
O tym, że klient też człowiek
Lubisz, kiedy ktoś powie Ci komplement. To miłe, kiedy ktoś z troską pyta, jak się czujesz po ostatnim przeziębieniu. Czasem masz gorszy dzień i powiesz o trzy słowa za dużo. Ale czy wiesz, że to wszystko dotyczy także Twojego klienta? Twoja praca polega na spełnianiu potrzeb klientów, ale często fryzjerom zdarza się zapominać, że oprócz fryzury, warto się też zatroszczyć o dobre samopoczucie. Klienci lubią być traktowani po przyjacielsku, a nie jak posiadacze portfeli. Oprócz umiejętności fryzjerskich przyda Ci się więc trochę empatii. Postaraj się poznać swojego klienta, okaż mu wyrozumiałość, kiedy ma słabszy dzień (ale to nie oznacza tolerowania agresywnych zachowań) i nie naciskaj, jeśli widzisz, że nie ma ochoty na rozmowę. W ten sposób zbudujesz trwałą relację i sprawisz, że klient będzie chciał do Ciebie wracać.
O tym, że organizacja to podstawa
Możesz być utalentowanym stylistą fryzur, ale jeśli masz problemy z właściwą organizacją pracy, sukces Twojego biznesu stoi pod znakiem zapytania. Nie sposób jednak pamiętać o wszystkim i nad wszystkim czuwać. Na szczęście są sposoby na to, by zorganizować pracę we właściwy sposób, zadbać o porządek w dokumentach, terminarzu i magazynie. Najlepszym z nich jest posiadanie systemu do zarządzania salonem, który łączy te wszystkie funkcje. Możesz go wypróbować za darmo: https://www.versum.pl/terminarz-dla-fryzjerow.
O tym, że zmiany są dobre
Rynek usług fryzjerskich ciągle się zmienia. Co sezon to nowy trend, nowe kosmetyki, nowe zabiegi. Musisz za tym wszystkim nadążać, a trudno Ci będzie, jeśli nie lubisz zmian. Nie traktuj ich jak zło konieczne, raczej postaraj się zauważyć pozytywne strony. Niektóre zmiany wymagają sporych inwestycji, ale jeśli dobrze się do nich przygotujesz, mogą przynieść jeszcze większe zyski. Dzięki zmianom Twoja praca nie jest nudna, ciągle stawia Ci nowe wyzwania i oddala wizję wypalenia zawodowego. Śledź trendy, podpatruj działania konkurencji (ale nie kopiuj rozwiązań), szukaj inspiracji. To może być niezła frajda!
Fryzjer to zawód wymagający, ale efekty Twojej pracy są widoczne natychmiast i przynoszą innym wiele radości – to naprawdę coś. Jeśli nauczysz się, jak sprawnie prowadzić biznes w branży beauty, będzie on źródłem wielkiej satysfakcji!