Grawerunki to treści umieszczane na przedmiotach. Mogą to być napisy, rysunki, logotypy. W odróżnieniu od nadruków wykonywanych farbami grawiurę cechuje odporność na ścieranie. Dzięki tej właściwości reklamowy długopis z grawerem przed długi czas pełnić może rolę skutecznego nośnika reklamy.
Grawerstwo dawniej i dzisiaj
Grawerstwo, zwane także rytownictwem, to jedno z najstarszych rzemiosł, a dokładnie technika zdobnicza, która w momencie narodzin polegała na ręcznym żłobieniu wzorów w metalu, kamieniu czy szkle. Obecnie ręczne grawiury wykonywane są niemal wyłącznie na wyrobach jubilerskich. Na przedmiotach codziennego użytku grawerunki nanoszone są przy użyciu urządzeń laserowych.
Technika laserowa w grawerstwie wyparła mechaniczne wykonywanie grawerów nie tylko ze względu na wygodę. Laser daje grawerowi możliwość wykonywania napisów i rysunków na dowolnym rodzaju materiału: metalu, szkle, akrylu, drewnie, plastiku, papierze.
Grawerowanych przedmiotów nie trzeba zabezpieczać przed przemieszczaniem w czasie laserunku. Nie ma także niebezpieczeństwa perforacji materiału – lasery działają na powierzchni wycinając wzory bezbłędnie, niezwykle precyzyjnie i delikatnie zarazem.
Jak powstaje długopis z grawerem?
Długopisy z grawiurą to najczęściej zamawiane przedmioty reklamowe. Są one ulubioną pamiątką po wizycie w firmie, na targach branżowych czy konferencji.
Zakupu tego rodzaju gadżetów dokonuje się w agencjach reklamowych, które specjalizują się w grawerstwie. Początkiem współpracy jest złożenie zamówienia, specyfikacja którego określa: liczbę przedmiotów, rodzaj materiału, kolor oraz treść grawiury.
Zamawiający może grawiurę zaprojektować samodzielnie, albo zlecić to zadanie agencji reklamowej.
Jeśli długopis z grawerem jest produktem renomowanej firmy i ma pełnić rolę prezentu dla klientów strategicznych lub kontrahentów, dodatkowo można zlecić wykonanie grawiury na etui czy torebce papierowej.
Długopis z grawerem – cena
O kosztach zakupu długopisów z grawerami decyduje wiele czynników. Za długopisy jednorazowe wykonane z plastiku na pewno zapłacimy mniej, niż za długopisy znanych marek. O cenie decyduje także liczba zamówionych przedmiotów – im więcej zamówimy, tym niższa będzie cena jednostkowa.
Długopisy reklamowe to dobry pomysł na upominki dla klientów, kontrahentów współpracowników. Warto przy tym śledzić współczesne trendy modowe i światopoglądowe, które przeciwstawiają się zaśmiecaniu ziemi plastikiem. Być może nadchodzi epoka grawerowanych ekodługopisów wykonanych z drewna lub kartonu. Włączanie ekowątków do kampanii marketingowych może uczynić naszą ofertę szczególnie atrakcyjną dla grupy klientów dokonujących świadomych wyborów proekologicznych.
Długopisy z grawerem dostępne są w ofercie Grawernia.pl.